Kezdőlap Színes Újabb dicsőség: Magyar fiatalok nyerték a nagydíjat a dublini programozóversenyen

Újabb dicsőség: Magyar fiatalok nyerték a nagydíjat a dublini programozóversenyen

A budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanulóiból alakult az a háromfős csapat, akik egy olyan interaktív közösségi alkalmazás kifejlesztésével nyertek díjat, ami a feleslegessé vált élelmiszerek egyszerű elosztását és újrahasznosítását célozta meg.

A diákok FoodOverflow néven februárban indultak a UPC Magyarország, a Kódgarázs, és a SKOOL gyermekeknek meghirdetett programozóversenyén, a Future Makers nagydíjon, ahol bemutatták, hogyan tennék fenntarthatóbbá környezetünket kreatív informatikai fejlesztések segítségével. A versenyen első helyezést értek el, és ezzel megkapták a lehetőséget, hogy Dublinba utazzanak a The Coolest Projects nemzetközi ifjúsági programozóversenyre, ahol nemzetközi közönség előtt is prezentálhatták projektjüket. A verseny döntőjében a világ 22 országából érkezett több, mint 700 tizenéves programozó mutatta be fejlesztéseit több ezer látogató és a nemzetközi szakmai zsűri előtt.

 

A nívós, és erős versenyben a magyar csapat (Tóth Ambrus, Boér Bence, és Szigeti Péter) a FoodOverflow névre hallgató fejlesztésükkel elnyerték a Future Makers nemzetközi nagydíját, ezen felül pedig a 3. helyen végeztek a The Coolest Projects weboldal kategóriájában – írja a hvg.hu.

A világban az a paradox helyzet alakult ki napjainkban, hogy hatalmas problémát jelent az éhezés leküzdése, ugyanakkor a fejlett országokban tonnaszám kerül kidobásra olyan étel, ami még fogyasztható. A magyar fiatalok által létrehozott közösségi platform erre kínál megoldást úgy, hogy a felhasználók egymás között megoszthatják a számukra feleslegessé vált élelmiszert. Az alkotók úgy alkották meg az interaktív felületet, hogy az számos kreatív elemet tartalmaz. Például, ha egy felhasználó által feltüntetett termék fogyaszthatósági dátuma a lejárathoz közelít, akkor a rendszer értesítést küld, és egy integrált térkép segítségével megmutatja, hol lehet átvenni az élelmiszert. A felhasználók „ételérmeket” gyűjthetnek aktivitásuknak megfelelően, amelyeket később különböző kedvezményekre válthatnak be.